نکاتی در صافکاری خودرو

نکاتی در صافکاری خودرو

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

نکاتی در صافکاری خودرو

در زمان تصادف کردن و به وارد شدن خسارت به اتومبیل، انتخاب یک صافکار منصف و حرفه ای، از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. زمانی اتومبیل شما به خودرو یا هر مانع دیگری برخورد کند؛ امکان صدمه دیدن به بدنه آن وجود دارد. این آسیب می‌تواند، شدید یا ضعیف باشد و در نتیجه، قسمتی از بدنه دچار فرورفتگی یا برآمدگی شود؛ حتی رنگ آن از دست برود. در این شرایط برای برگرداندن بدنه به حالت اولیه، شما باید به یک صافکاری pdr در رشت مراجعه کنید. هر صافکار به اقتضای حرفه و تجربه خود، برای خدماتی که انجام می دهد قیمت تعیین می کند .اگرمیخواهید که نکاتی مهم در مورد صافکاری ماشین های سواری بدانید همراه ما باشید.

جهت تعمیر قسمت صدمه دیده بدنه اتومبیل، دو حالت کلی وجود دارد:

آسیب سطحی:

اگر صدمه‌ای که به خودرو وارد می‌شود، منجر به خراشیدگی یا ناهمواری جزئی در سطح بدنه شود؛ به راحتی با روش‌هایی مانند پولیش یا صافکاری بدون رنگ، قابل رفع است.

آسیب عمقی:

در صورتی که اتومبیل، صدمه جدی دیده باشد. تنها راه، صافکاری ماشین و به اصلاح چکش زدن آن است که در بیشتر مواقع بدون رنگ، امکان‌پذیر نیست.

فرآیند صافکاری ماشین

اگر بخواهیم نکات مهم این نوع تعمیر را در دو دسته‌بندی کلی قرار دهیم؛ باید آن را به دو بخش «تجهیزات صافکاری» و «مهارت صافکار» تقسیم‌بندی کنیم. در خصوص تجهیزات، باید بگوییم که یک تعمیر خوب، بدون وجود ابزارها و وسایل به روز و با کیفیت امکان‌پذیر نیست. در مقابل مهارت شخص تعمیرکار دارای اهمیت بیشتری بوده که در ادامه، توضیح کاملی را درباره آن خواهیم داشت.

چه زمانی باید به صافکاری برویم؟

اگر خودروی شما دچار آسیب دیدگی بدنه شده است و این اتفاق در اثر تصادفات رانندگی برای شما اتفاق افتاده است احتمال این که بدنه دچار آسیب شده باشد بالا می باشد. اما در برخی اوقات این تصادف ها به قدری نمی باشد که بدنه دچار فرورفتگی باشد در این صورت نیاز نیست که به صافکاری در رشت مراجعه کنید.

اما اگر بدنه خودروی شما دچار فرورفتگی شود نیاز است که آن را به صافکاری ببرید. همیشه بعد از تصادفات خودروی خود را به پیش صافکار ببرید شاید شما متوجه نباشید که کدام نقطه از بدنه خودرو دچار فرورفتگی شده باشد اما صافکار ها می توانند با ارزیابی بدنه خودرو این را بفهمند.

همچنین نقاطی در تصادف های رانندگی دچار فرورفتگی می شوند که از دید شما خارج است و در قسمت زیرین بدنه رخ می دهند و این صافکار متخصص است که می تواند به آنها پی ببرد. همچنین اگر رنگ بدنه خودروی شما دچار آسیب دیدگی شده باشد می توانید به پیش صافکار بروید تا او رنگ بدنه ی شما را به حالت اولیه برگرداند. البته می بایست نکات مهم صافکاری خودرو را رعایت کند تا بتواند رنگ اصلی را بزند.

بررسی آسیب دیدگی بدنه خودرو

در حالت کلی دو نوع آسیب دیدگی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و این دو حالت از نکات مهم صافکاری خودرو می باشند.

آسیب دیدگی سطحی

این نوع آسیب دیدگی معمولا در مواقعی رخ می دهد که شدت تصادفات پایین باشد و در این حالت بدنه خودرو دچار فرورفتگی های کوچک می شود و کم تر پیش می آید که رنگ بدنه خودرو از بین برود در این حالت کار صافکار راحت می باشد و می تواند به راحتی آن را به حالت اولیه برگرداند.

آسیب دیدگی عمیق

این حالت در مواقعی رخ می دهد که اتومبیل شما یک تصادف شدید را تجربه کند. در این حالت فرورفتگی ها بیشتر می باشند و امکان این که رنگ بدنه خودرو از بین برود زیاد است و همچنین در این حالت ممکن است که قسمت های داخلی بدنه هم دچار آسیب دیدگی شده باشند و نیاز به صافکاری داشته باشند. برای از بین بردن هر دوی این حالت ها می بایست به تعمیرگاه و صافکاری مراجعه کنید.

رعایت نکات مهم در فرایند صافکاری

به صورت کلی نکات مهم صافکاری خودرو به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد و این دو عامل عبارت اند از ابزار ها و تجهیزات صافکاری و مهارت صافکار. در تعمیرگاهی که تجهیزات صافکاری وجود نداشته باشد صافکار نمی تواند به درستی کار کند و در محیطی که تجهیزات باشد اما صافکار مهارت لازم را نداشته باشد فرایند صافکاری نمی تواند به درستی انجام شود.

 

بنابر این دو نکته ای که در این جا مطرح می شود این است که تجهیزات و مهارت صافکار می بایست در کنار هم به کار گرفته شوند تا بتوان یک کار خوب برای مشتری انجام داده شود. از این حیس نکات صافکاری که در بالا ذکر شد بسیار مهم می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید